Hatáselemzés

Hatáselemzés

  • 2016. december 6.

A reklám- és kommunikációs szakmákban alapvető eszköz a hatáselemzés, sőt ebben rejlik a siker kulcsa. Nem kell azonban reklámgurunak lenned ahhoz, hogy a saját hatáselemzésedet elvégezd általánosságban, egy-egy nagyobb munkahelyi kihívás kapcsán vagy éppen amikor „pofára estél”.

Vajon milyen hatást vált ki a másikban, ahogy megjelenek, ahogy megszólalok, amit mondok, ahogy reagálok. Mit szeretnék közvetíteni azzal, hogy felöltözöm, ahogy előkészülök, ahogy leülök, ahogy odafigyelek, ahogy beszélek… Mind mind üzenetek és hatást kiváltó cselekedetek.

És a kiváltott hatások között nagyon vékony, néha szinte láthatatlan határok húzódnak meg. Ezeken egyensúlyozunk, ugránunk vagy trappolunk nap mint nap.

Ezek után nincs semmi meglepő azon, ha az amit öntudatlanul teszek, megbántja a másikat vagy másként értelmezi a fogadó fél, mint ahogy azt szántam…

Te ismered a saját hatásod? Végeztél már hatáselemzést azokban a helyzetekben, amikor ellenállást váltott ki az, amit mondtál?

GoConcept coaching
Járd a saját utad!

Vissza az oldal tetejére